Tuesday, April 17, 2012

...IKAT PERUT GILE2 KAW...

Situasi tak menyenangkan...
bila pagi menjelang,terasa panas membahang...
mula teringat pasal pebelanjaan hari ini...
dlm poket masih ada beberapa keping wang kertas tp cukup kah iya?
masih terasa dilema yg melanda,ibarat membawa batu ke tengah sungai...
hari ini seperti hari yg lain,terpaksa ku gagah mencari rezeki biarlah berikat perut menahan lapar...
aku ingat zaman dulu dan skrg masih sama...
masih ada org susah dan masih ada org bersenang2...
kalanya aku mengimbau masa lalu berseorangan bila menunggu kerja...
alhamdulilah,aku ada perkerjaan yg tetap walaupun gaji ku kecil...
hari ini perlu aku melangkah lagi ke pejabat...
agar tidak perlu memikirkan hal perut ini...
lebih senang aku berfikir dan menyelesaikan masalah kerja ku...

No comments:

Post a Comment